Volumul cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul a scăzut cu 1% în serie ajustată faţă de octombrie, dar a urcat cu aproape 2% faţă de luna similară din 2010, în timp ce pe primele 11 luni s-a înregistrat o scădere cu 4% serie ajustată, conform datelor Institutului Naţional de Statistică. În luna noiembrie 2011, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,3% respectiv, cu 1,0%. Pe date ajustate, evoluţia a fost determinată de scăderea înregistrată la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,8%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate a crescut cu 0,6%. Vânzările de produse nealimentare au rămas neschimbate. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 2,8 % respectiv, cu 1,9%. În serie brută, creşterea s-a datorat vânzărilor de produse nealimentare (+7,4%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,1%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 3,3%.
Datele ajustate indică o revigorare a vânzărilor de produse nealimentare (+7,2%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,6%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 4,9%. În primele 11 luni, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de perioada similară din 2010, atât ca serie brută cât şi