Conform datelor contabile ale primariei, soferii au contribuit din greu la bugetul local. Si asta pentru ca au platit parcarile de resedinta si parcarile cu taxa din oras. Astfel, in 2011 a fost incasata suma de 1,2 milioane lei, adica peste 200 mii de euro. Suma ar fi fost considerabil mai mare daca edilii ar fi pus ordine in parcari si s-ar fi platit pentru fiecare loc ocupat. Primarul Gheorghe Nichita a anuntat un plan de sistematizare a parcarilor, dar nu a facut mare lucru.
Conform sefilor din Palatul Roznovanu, au fost incheiate peste 2.000 de contracte pentru parcarile de resedinta, insa un contract poate fi facut si pe 8 locuri de parcare. In aceste conditii, edilii nu stiu cu exactitate cate locuri de parcare de resedinta sunt in realitate. Doar de aici a fost incasata suma de 800 mii lei. Asadar, baza incasarilor vine tot de la persoanele care au platit pentru un loc de parcare in fata scarii.
Veriga slaba este reprezentata de incasarile din parcarile cu taxa, doar 200 mii lei. In Iasi sunt 11 parcari cu plata. "Sumele incasate sunt mai mari fata de anul trecut deoarece s-a licitat si pentru mai multe locuri de resedinta. Aceste sume sunt varsate la bugetul local, dupa care sunt redistribuite", au spus oficialii din Palatul Roznovanu.
Anul trecut, primarul Nichita a luat in calcul si amenajarea unor parcari supraterane. Proiectul presupunea construirea a doua parcari pe trei nivele, care ar face fata numarului mare de masini lasate la intamplare in zona celor doua cartiere. O parcare urma sa fie construita pe strada Musatini nr. 57, in cartierul Alexandru cel Bun, iar cealalta pe strada Tabacului nr. 19 - 25, in cartier Dacia. Ar fi fost vorba de 400 locuri noi de parcare. Totul a ramas la stadiul de proiect. Intre timp, soferii sunt amendati pentru ca parcheaza in locuri interzise. "Insuficienta locurilor de parc