Nu este un secret ca Spania si Portugalia trec prin zile grele. S-ar putea ca lectia iberica sa se potriveasca in parte si la realitatile balcanice. Intrebandu-se cum de a ajuns Spania acolo unde se afla, presa franceza observa ca grandomania regionala n-a cunoscut limite in ultimii ani.
Tara aeroporturilor
S-au construit palate, aeroporturi, o inchisoare de lux, un velodrom si chiar "microambasade", reprezentante ale regiunilor in mai multe tari ale lumii, scrie Rue89.
La Valencia s-a taiat panglica inaugurala a aeroportului Castellon, un mare succes al campaniei electorale. S-au pus la bataie 150 milioane euro, alegerile au trecut, dar aeroportul nu are nici azi licenta necesara zborurilor.
Numai intretinerea pistei nefolosite costa 90.000 euro pe an, pentru ca, degradansu-se sa nu devina definitiv compromisa.
De altfel, Spania este tara aeroporturilor. Ocupa primul loc in Europa, cu cele 48 aeroporturi publice ale sale si 2 aeroporturi private. Dintre acestea, 12 nu sunt solicitate de public. Ca urmare, nu decoleaza nimic, nu aterizeaza nimic, dar economia nationala este impovarata cu inevitabilele cheltuieli de intretinere.
Culmea aeropoturilor spaniole se afla in orasul Ciudad Real, la numai 200 km de Madrid: ultima cursa (goala) a decolat in octombrie trecut.
Rezilierea contractelor care nici nu trebuiau incheiate
La Zaragoza, in provincia Aragon, s-au inaltat cladiri simbolice si palate comerciale de 700 milioane euro, pentru o expozitie internaionala, care a durat trei luni.
Dar asta nu este nimica, pe langa faimoasa telecabina prevazuta anume pentru expozitie si a carei constructie a costat dintr-un foc 1,7 milioane euro.
Madridul si-a proiectat un campus al justitiei, prevazut cu cincisprezece palate si gradini aferente, pe o suprafata de 20