Sezonul de Sarbatori care tocmai s-a incheiat a fost unul de bun augur pentru retailerii IT online din Romania. Si 2012 este asteptat sa aduca majorari semnificative pe acest segment. Totusi, avansul pietei nu pare a fi dat de o revenire a puterii de cumparare, ci mai degraba de o migrare a consumatorilor din offline catre comertul online.
Pentru retailerul Evomag, luna decembrie a anului 2011 a adus vanzari cu 40% mai mari decat in luna noiembrie a aceluiasi an, si cu 45% mai mari decat in decembrie 2010. Vanzarile Evomag din decembrie 2011 s-au ridicat la 1,5 milioane de euro, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Patrascu, directorul executiv al companiei.
Si retailerul online Koyos.ro a avut vanzari semnificative de sarbatori, acestea depasind nivelul de 1 milion de dolari in luna decembrie 2011. Totusi, comparatia cu luna decembrie a a anului precedent nu este una relevanta, avand in vedere ca magazinul s-a lansat la finele anului 2010, dupa cum a declarat pentru DailyBusiness.ro Dana Iorga, director general al IT&S, firma care opereaza retailerul Koyos.
Si retailerul online Emag, liderul pietei, a inregistrat o crestere a vanzarilor in perioada sarbatorilor, insa reprezentantii companiei nu au oferit, inca, cifrele de vanzari.
Laptop-urile, smartphone-urile si tabletele, in topul preferintelor
Smartphone-urile si telefoanele mobile au fost cele mai vandute produse in sezonul de cumparaturi de sarbatori, in cazul Emag. Acestea au fost urmate de laptop-uri si televizoare, in special cele cu diagonala de 81 cm si cu tehnologia LED. Clasamentul a fost completat de tablete si de electrocasnice. Cele mai multe electrocasnice cumparate de la Emag au fost cele destinate ingrijirii personale si au fost facute cadou.
In cazul retailerului Koyos, cele mai vandute produse au fost, in 2011, laptop-urile,