LIVADA. "Sufrageria" plină de pruni înfloriţi a fost revelaţia actorului IARNĂ. Prima zăpadă de care s-a bucurat proaspătul proprietar, căzută în urmă cu doi aniReporter: Te numeri printre puţinii actori care au ales munca pe cont propriu. Într-o lume a interdependenţei, tu vrei să fii independent. De ce?
Costel Caşcaval: Nu m-am angajat faţă de nimeni niciodată. Nu cred că un artist are un program de lucru, adică opt ore sunt artist, după care am pauză de masă, apoi merg acasă, îmi plimb nevasta, copilul şi seara merg la muncă, acolo unde am cartea de muncă. Cartea de muncă a actorului este o invenţie a teatrului sovietic.
Rep.:. Teatrul ţi-a furat din libertate?
C.C.: Când eram la "Bulandra" - de unde am plecat de circa opt ani - am repetat pentru "Nebunia Regelui George" cu un regizor foarte slab, care a lucrat un an. Lucram toată ziua, cu o pauză la prânz. În această perioadă refuzam tot felul de colaborări la alte filmări, fără să-mi dau seama, pentru că nu aveam timp. A venit directorul teatrului şi a rezolvat el acea piesă: a montat-o în numai două săptămâni. Atunci mi-am dat seama ce am refuzat din lipsă de timp. Banii pe care-i câştigam, foarte puţini, îi dădeam practic pentru a merge la "Bulandra". Şi atât. Mai trebuia să vin cu bani de acasă, că abia îmi ajungeau să şi mănânc din ei în timpul repetiţiilor.
TANDREŢE. Alături de preferatele lui, soţia Carmen şi răsfăţata căţeluşă Lucky EXPRESIVITATE. Ţăranul justiţiar din filmul "Umilinţa", de Cătălin Apostol Rep.: Cum sunt rolurile din ultimele două filme, în comparaţie cu Mitu din "Terminus Paradis", regizat de Lucian Pintilie?
C.C.: Am terminat în toamnă filmările la "Lupul", de Bogdan Mustaţă, un regizor foarte bun, stăpân pe el, ştie exact ce vrea. Cu Cătălin Apostol am avut în primăvară lansarea filmului "Umilinţa", cu un mic turneu prin ţară. A fost foarte bine primit d