Dupa ce 2011 a fost un an al prudentei, in care romanii au analizat mai mult necesitatea contractarii unui credit de consum de la institutiile financiare nebancare (IFN-uri), in 2012 aceasta piata ramane incerta. Totusi, romanii nu renunta sa cumpere in rate electrocasnice, televizoare sau laptop-uri, conform jucatorilor din piata, chestionati de DailyBusiness.ro.
"Consumul persoanelor fizice a scazut in 2011 fata de 2010 si acest lucru s-a reflectat si pe piata creditelor de consum", a declarat Bogdan Dobre, directorul general al Garanti Credite de Consum.
"In lipsa unor statistici la nivel national care sa ofere o valoare certa a pietei in acest moment, din estimarile noastre, utilizand ca surse ALB (Asociatia de Leasing Bancar) si BNR (Banca Nationala a Romaniei), intreg portofoliul de credite acordat de catre cele 181 de IFN-uri active (excluzand leasing-ul) se situa la sfarsitul trimestrului al treilea in jurul valorii de 1,16 miliarde euro, in scadere de la aproximativ 1,21 miliarde euro la sfarsitul celui de al doilea trimestru", a mai spus Dobre.
El a adaugat ca in aceasta suma sunt incluse creditele de consum in magazin, creditele de nevoi personale, cardurile de credit, creditele auto, creditele ipotecare, creditele de microfinantare si creditele pentru companii acordate de IFN-uri.
Bogdan Dobre estimeaza ca piata a incheiat anul 2011 in jurul valorii de 1,15-1,16 miliarde euro, scaderile din octombrie si noiembrie fiind compensate de cresterea sezoniera a consumului din luna decembrie. Creditele de consum propriu-zis reprezinta aproximativ 80% din acest total.
"Datorita incertitudinii care a caracterizat mediul economic, 2011 a fost un an al prudentei, atat pentru industrie cat si pentru consumatori", a spus Vlad Sandru, directorul de comunicare al Provident Financial Romania.
"Nivelul ven