Indicatoare amplasate greşit sau inexistente, staţii de autobuz neprotejate, semafoare nesincronizate sunt doar câteva dintre situaţiile-problemă întâlnite în traficul local. În Timişoara anul trecut s-au înregistrat peste trei sute de accidente rutiere, soldate cu morţi şi răniţi grav.
Confuzie creată de indicatoare, în traficul timişorean
Peste trei sute de accidente rutiere, soldate cu zeci de morţi şi răniţi grav, s-au înregistrat în Timişoara pe parcursul anului trecut – mai multe decât în perioada similară a anului precedent. Pe lângă problema neatenţiei în conducere, multe dintre aceste situaţii au avut la bază confuzii ale şoferilor, generate de amplasări greşite ale unor indicatoare şi treceri de pietoni, carenţă recunoscută şi de poliţiştii rutierişti. Un exemplu este bulevardul 16 Decembrie, unde au rămas încă montate indicatoare conform cărora banda I de circulaţie este destinată taximetrelor şi autobuzelor, deşi sunt luni de zile de când Comisia de Circulaţie a hotărât să se renunţe la această ordine, ştergând marcajele stradale. Indicatoarele rutiere îi pun însă în dificultate pe şoferi şi, mai ales, pe elevii şcolilor de şoferi aflaţi în timpul examenelor de conducere.
O situaţie dificilă ridică şi trecerea de pietoni de la Parcul Central, care făcea legătura între staţia de tramvai şi Piaţa Victoriei, spre vechiul Corso, şi care a fost mutată în vara anului trecut la câţiva metri distanţă, fosta zonă de trecere fiind blocată de un gard metalic, obligându-i astfel pe trecători să se îndrepte întâi spre Catedrală şi abia apoi să traverseze strada în direcţia dorită. Problema este că unii dintre pietoni preferă să traverseze strada prin locul obişnuit şi să sară gardul de protecţie, expunându-se astfel pericolelor de accidente rutiere, doar pentru a nu fi nevoiţi să ocolească gardul metalic.
În Timişoara