Vatmanul tramvaiului implicat în accidentul cu Mircea Lucescu a respectat normele de circulaţie preventivă şi a făcut tot posibilul pentru evitarea incidentului, utilizând toate sistemele de frânare cu care este dotat tramvaiul, susţin, luni, reprezentanţii RATB.
"Acesta a utilizat toate sistemele de frânare cu care este dotat tramvaiul, frâna electrodinamică de serviciu, frâna electrohidraulică de oprire şi staţionare şi frâna electromagnetică cu patină, pentru situaţii deosebite, însă spaţiul redus dintre tramvai şi autoturism nu a permis oprirea tramvaiului şi evitarea totală a evenimentului de circulaţie", se arată într-un comunicat de presă al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
RATB a precizat că vatmanul are o vechime de 19 ani în cadrul regiei şi în toată această perioadă nu a fost implicat în accidente rutiere din culpă proprie, fiind un bun profesionist.
"Am făcut tot posibilul pentru evitarea accidentului. Am avut o reacţie cât se poate de rapidă şi am acţionat toate sistemele de frânare de care dispune tramvaiul. Dacă era un conducător mai puţin experimentat în locul meu, nu reacţiona atât de prompt", a spus vatmanul, citat în comunicat.
Reprezentanţii regiei au mai precizat că întregul personal de bord RATB este supus controalelor medicale periodice la cabinetele de medicina muncii, conform legislaţiei în vigoare.
RATB a adăugat că aşteaptă concluziile anchetei organelor de cercetare abilitate să stabilească adevărul în acest caz.
Reprezentanţii regiei îi transmite lui Mircea Lucescu însănătoşire grabnică.
Într-un interviu din ediţia print de luni a Gazetei Sporturilor, Mircea Lucescu a afirmat că tramvaiul ar fi putut evita coliziunea.
"Tramvaiul putea evita coliziunea! L-am zărit de la zeci de metri distanţă şi mi-am imaginat că va frâna. Să mă ierte Dumnezeu, dar pa