Firmele de PR se plâng că există o prejudecată că relaţiile publice trebuie să fie ieftine
Companiile de profil spun că există deschidere pentru PR, dar problema lor este că, în general, clienţii investesc cu mare zgârcenie în această zonă
Aceiaşi oameni care cheltuiesc fără să clipească peste o sută de mii de euro pentru producţia unui spot TV îşi deschid cu greu "punga" pentru PR
Investiţiile companiilor în relaţiile publice în 2011 au crescut cu câteva procente, însă ele rămân totuşi mici, întrucât companiile sunt zgârcite când vine vorba de PR.
"Piaţa de PR a fost în mod vizibil mai dinamică în 2011 faţă de anul trecut, cu mult mai mulţi clienţi dornici să apeleze la servicii de PR şi deci cu mai multe, iar uneori, chiar şi cu mai mari bugete de PR. În general, bugetele au crescut cu câteva procente în 2011, dar ele rămân totuşi mici", a declarat, pentru Curierul Naţional, Gabriela Lungu, managing partner al The Practice.
Cu toate că investiţiile nu sunt mari, PR a reuşit în ultimii ani să se transforme din Cenuşăreasa comunicării în liderul domeniului, importanţa relaţiilor publice în mixul de comunicare fiind în creştere, afirmă Hortensia Năstase, managing partner al GolinHarris Bucureşti.
Mircea Tomescu, managing director Graffiti PR, afirmă că bugetele alocate anul trecut au fost egale cu cele din 2010, iar investiţiile alocate pentru acest segment vor creşte doar dacă agenţiile vor şti să îşi diversifice serviciile.
Gabriela Lungu ne-a explicat că bugetele alocate de companii nu au un avans considerabil întrucât clienţii cred că PR-ul ar trebui să fie ieftin, cu toate că acest segment a cunoscut o dezvoltare importantă în ultimii ani. "Nevoia pentru PR există, deschiderea pentru externalizarea serviciilor există şi ea - problema este că, în general, clienţii investesc cu mare zgârcenie în această zonă. Există o