La nivel mondial clasa de mijloc va ajunge la 5 miliarde de persoane până în 2030, iar cheltuielile acesteia vor ajunge la 56 de trilioane de dolari conform unui studiu Ernst & Young. Noul studiu relevă că 40% din cheltuielile clasei de mijloc se vor efectua în Asia, până în 2030, comparativ cu 10% la cât se ridică în prezent.
Companiile vor fi nevoite să-şi adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea răspunde noilor cerinţe ale clasei de mijloc în creştere rapidă la nivel global şi, mai ales, în pieţele emergente. Schimbările vor trebui să includă crearea unor produse şi servicii cu totul noi, dacă aceste companii vor dori să realizeze inovări reale şi să obţină creştere. Acestea ar fi principalele recomandări făcute în cadrul unui nou studiu Ernst & Young - Innovating for the next three billion: The rise of the global middle class, bazat pe o cercetare incluzând interviuri cu 547 de executivi la nivel global, precum şi cu câţiva dintre cei mai influenţi antreprenori ai momentului din lume.
Studiul evidenţiază faptul că majoritatea companiilor din economiile dezvoltate îşi concentrează în prezent eforturile şi acţiunile către segmentul premium al pieţei. Chiar şi în cazul companiilor din pieţele emergente, această proporţie se ridică la 40%. Studiul argumentează că această orientare spre bunurile de lux va trebui să se schimbe.
Plecând de la o preconizată creştere a noului segment de clienţi cu venituri medii cu până la trei miliarde de oameni până în 2030, ceea ce reprezintă o creştere a cererii de la 21 de trilioane de USD la 56 de trilioane de USD, studiul identifică punctele în care inovaţia este necesară: cunoaşterea clientului, adaptarea la cultura şi obiceiurile de consum locale, cercetarea şi dezvoltarea, operaţiunile şi modelul de business - care trebuie să combine relevanţa locală cu prezenţa globală.
Inovaţie frugală