Piata de motoutilaje din Romania a crescut in 2011, iar reprezentantii companiei Ruris, unul din jucatorii locali importanti, considera ca tendinta de crestere se va mentine si in acest an, mizand pe agricultura de semi-subzistenta din Romania.
Catalin Stroe, directorul general si fondatorul Ruris a explicat, pentru DailyBusiness.ro de unde vine cresterea pe acest segment, ce anume a determinat marirea afacerilor propriei companii, dar si cum a inceput acest business.
Oficialul Ruris a estimat ca in 2011 piata a urcat cu circa 10%, pana undeva la circa 60 milioane de euro, iar pentru anul acesta preconizeaza o noua crestere. Resortul majorarii - agricultura de semi-subzistenta, adica mai simplu spus taranul roman, care nu face agricultura la scara mare.
Au insa acesti clienti banii necesari pentru a trece de la clasicele sape si coase, la utilaje de acelasi tip dar cu motor? Se pare ca da, pentru ca recurg la economii, data fiind importanta motoutilajelor in agricultura moderna.
Bani exista, acest tip de client strange banii de la an la an. Taranul roman se apropie si el de o zona a confortului si fie ca vrea, fie ca nu, secolul vitezei il lovesteCatalin Stroe
Potrivit sefului Ruris, astfel de motoutilaje devin rapid si o sursa de venit pentru acestia, pe langa faptul ca le aduce costuri de exploatare mai mici, pentru ca nu mai trebuie sa plateasca oameni cu ziua.
„Vad vecinii si vor si ei sa isi lucreze pamantul mai rapid si apeleaza la cel care are un astfel de motoutilaj”, spune Stroe.
Anul trecut, cifra de afaceri a Ruris a crescut cu circa 50% pana la aproximativ 4,6 milioane euro. Ce a determinat cresterea? O majorare substantiala a retelei de distributie, alaturi de investitiile in marketing si lansarea unor noi produse pe piata, de la motosape la motocoase cu masa sau de umar.