Gigantica uzină Renault din Tanger (Maroc) va începe de săptămâna viitoare să fabrice monovolumul Lodgy, scrie Le Figaro.
Jurnaliştii francezi, care au vizitat recent noua fabrică Renault care se întinde pe 300 de hectare, scriu despre investiţia de circa 1,1 miliarde euro, despre cei 2.300 de muncitori deja angajaţi aici, precum şi despre avantajele şi dezavantajele uzinei din Maroc, făcând o comparaţie cu uzina Dacia din Piteşti.
"Riscul de canibalizare" între modelele auto ale producătorului auto francez reprezintă un alt subiect abordat de publicaţia menţionată.
Majoritatea producţiei uzinei Renault din Maroc - până la 85%, urmează să fie exportată în Europa. Preţul de vânzare pentru modelul Lodgy va porni de la 10.000 de euro.
Încă şantier
Situată la aproximativ 20 de km de Tanger, noua uzină este înconjurată de dealuri pe care sunt "plantate" turbine eoliene.
La sfârşitul lunii decembrie, întreaga echipă de muncitori care a lucrat în cazărmi temporare de la începutul proiectului, se pregătea să se mute într-o nouă clădire.
Noua fabrică a grupului Renault este prima complet nouă după cea din Curitiba, Brazilia, inaugurată în 1998. În timp ce producţia auto a scăzut în Franţa, inaugurarea unei noi fabrici în Maroc a produs îngrijorare în Franţa, remarcă jurnaliştii din Hexagon, subliniind şi semnificaţia din punct de vedere politic, la patru luni înainde de alegerile prezidenţiale din Franţa.
Capacitate de 340.000 unităţi pe an
Uzina are o capacitate de 340.000 de unităţi pe an, acestea adăugându-se la gama de vehicule "low cost", vândute sub marca Dacia în Europa. Publicaţia aminteşte şi de uzina Renault din Piteşti, care a ajuns la capacitate maximă datorită succesului de care se bucură modelul Duster.
"Fabrica din Maroc se întinde pe o suprafaţă de 300 de hectare şi este încă la stadiul de şantier,