Autorităţile vor să elimine unele mijloace de transport în comun şi să ieftinească abonamentele, prin introducerea sistemului unic de tarifare. Totodată, pentru ca o instituţie nou înfiinţată- Autoritatea Metropolitană de Transport să se poată autofinanţa, firmele cu mai mult de nouă angajaţi ar putea plăti o taxă. Sursa: LIBERTATEA
Într-un interviu acordat "Evenimentului zilei", directorul" Autorităţii Metropolitane de Transport, Adrian Criţ, a explicat că, pentru bucureşteni sau pentru cei care fac naveta din localităţile învecinate, mersul la serviciu va trebui reinventat, astfel încât să nu mai stea mult în trafic.
Totodată, Criţ este de părere că unele mijloace de transport ar trebui eliminate din zonele în care există autobuz, troleu, metrou şi tramvai, pe motiv că menţinerea lor în trafic nu mai este rentabilă.
Bilete valabile 1-2 ore şi economii pentru călător
"Ne gândim să implementăm un sistem prin care călătorul să poată circula timp de o oră-două cu acelaşi bilet. Totul depinde de blocajele din trafic şi de dimensiunea transportului public. Se fac nişte studii pentru a stabili intervalul în care se va putea circula cu acelaşi bilet", a explicat directorul instituţiei nou înfiinţate.
Totodată, cei care vor opta să îşi facă un abonament valabil la metrou, autobuz şi tramvai vor achita mai puţin pe viitor. "Cel care va cumpăra un astfel de abonament nu va mai achita 35 de lei abonamentul de la metrou şi 50 de lei cel RATB, ci mai puţin. Asta înseamnă sistemul de tarifare unic. Astfel, nu ar avea rost implementarea lui", a mai spus Adrian Criţ.
Întrebat dacă va fi acelaşi tarif pentru o călătorie cu orice mijloc de transport, directorul a explicat că nu se poate decide aşa ceva, pentru că fiecare operator are costuri diferite, chiar dacă se parcurge aceeaşi distanţă.
Astfel, tariful va fi stabilit în funcţie de ce mijloc de