La licitaţiile de întreţinere a şoselelor pentru următorii doi ani, participanţilor li se va cere să îşi doteze utilajele cu dispozitive GPS, pentru a putea demonstra cât şi pe unde au deszăpezit.
Firmele care doresc să participe la licitaţiile organizate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru a câştiga contracte de întreţinere multianuală a drumurilor naţionale pentru perioada 2012-2014 vor trebui să aibă utilajele dotate atât cu dispozitive de poziţionare prin satelit, de tip GPS, cât şi cu softul aferent care să permită înregistrarea traseului parcurs şi durata deplasării.
Potrivit documentaţiei de licitaţie pentru prestarea acestor lucrări în următoarele două ierni, la fiecare factură de plată înaintată companiei firmele ce vor realiza deszăpezirea vor trebui să ataşeze şi diagramele GPS, semnate de către un responsabil local al companiei, care atestă că au efectuat lucrările pentru care cer bani de la CNADNR.
Măsura este menită să limiteze o practică ce umflă de ani buni buzunarele asfaltatorilor, activi şi la deszăpezirea şoselelor. Obiceiul era ca firmele să treacă în facturile înaintate la plată mai multe ore efectuate de deszăpezire pe şosele decât de aşteptare în parcul de utilaje al CNADNR, deoarece sunt mai bine plătite în primul caz. De regulă, aceasta se realiza printr-o înţelegere mai puţin ortodoxă între firma în cauză şi angajatul CNADNR care viza facturile. Compania de Autostrăzi a negat continuu existenţa unor astfel de practici ilegale în care sunt implicaţi angajaţii ei, însă introducerea acestei noi cerinţe, cea a deţinerii unui GPS care să monitorizeze activitatea firmei de deszăpezire, demonstrează contrariul.
Statul degeaba va fi plătit mai puţin
În prezent firmele de întreţinere încasează bani buni chiar dacă stau cu utilajele în punctele de lucr