Bucureştiul se mai poate “lăuda” cu un capitol la care nu stă prea bine. Este printre puţinele capitale europene în care şoferii mai sunt nevoiţi să aştepte la barierele de la trecerile peste cale ferată. Situaţia nu se va schimba prea curând, deoarece autorităţile fie nu au soluţii, fie nu le vor materializa într-un timp prea scurt.
Una dintre barierele care le dă mari bătăi de cap şoferilor este cea de pe Şoseaua Petricani, la intersecţia acesteia cu calea ferată Bucureşti-Constanţa. Cozile care se formează aici atunci când se pune bariera ajung la zeci de metri, iar timpul de aşteptare al şoferilor este pe măsură.
„Stau aici de 10 minute, asa se întâmplă în fiecare seară când plec de la muncă“, ne-a spus Cristi, un şofer aflat la barieră. „Nu mă deranjează că aştept, însă mă enervează şmecherii care se bagă pe contrasens“, a explicat Marian, care, de asemenea, aştepta în coloană. „Acum e bine, dar câteodată stau şi 20 de minute până când trece trenul. Ar trebui să se ia măsuri“, a declarat şi Alexandru, un alt şofer.
Bariera de la Petricani, inclusă în inelul median
Situaţia ar fi putut fi rezolvată încă din urmă cu câţiva ani printr-un proiect al Primăriei din Voluntari, ale cărui graniţe administrative încep peste linia de cale ferată. Proiectul prevedea construirea unui pasaj suprateran peste şinele de tren şi primise chiar şi finanţare de la Uniunea Europeană, fiind într-un stadiu destul de avansat. Pasajul nu a primit însă aviz de la Primăria Capitalei pentru că în zonă va fi construit un tronson al inelului median. “Nu am primit aviz de la Primăria Capitalei întrucât pasajul va fi inclus în proiectul cu autostrada suspendată”, ne-a declarat Speranţa Cliseru, şefa Direcţiei de Utilităţi din Primăria Voluntari.
Astfel, potrivit lui Sorin Gabrea, unul dintre arhitecţii care au participat la realizarea proiectului