La ediţia din acest an a târgului Consumer Electronics Show (CES), care are loc între 10 şi 13 ianuare în Las Vegas, SUA, vor participa 2.700 de expozanţi, iar numărul vizitatorilor este aşteptat să depăşească 140.000.
Cu aceste cifre CES 2012 poate revendica în continuare titlul de cel mai mare eveniment de profil din lume, însă târgul are o problemă, totuşi: nu a mai fost în ultimii ani scena lansării celor mai bine vândute produse sau tehnologii din lume.
Apple, spre exemplu, îşi organizează propriile evenimente, la fel ca Google şi Microsoft, iar mulţi producători de telefoane mobile tind să amâne lansările "mari" pentru evenimentul dedicat din luna februarie din Barcelona (Mobile World Congress). Un exemplu este Samsung, despre care se spune că va prezenta noul model Galaxy S3 la congresul din Spania.
Au trecut câţiva ani de când cel mai mare salon IT din lume nu a mai prezentat nimic "uimitor", scrie şi Reuters. "Există multă nerăbdare. Promisiunea depăşeşte de multe ori realitatea. Evenimentul mă interesează numai pentru că la salon apar informaţii importante pentru piaţa IT, lucru destul de rar", a afirmat Todd Lowenstein, manager de portofoliu la compania HighMark Capital Management, cu plasamente în mai multe acţiuni din sectorul tehnologic.
Microsoft, care încearcă să-şi recâştige coroana IT de la Apple şi nou venitul Google, susţine de multă vreme că programarea CES la începutul lunii ianuarie nu se potriveşte cu planul său pentru lansarea de produse, ceea ce înseamnă că are puţine de spus în discursul de deschidere.
"Grupul Microsft poate face asta şi singur, nu are nevoie de CES. Este vorba de mulţi bani, iar aceste evenimente se află într-un declin de popularitate oricum", a spus Hanson Hosein, specialist în IT şi media la Universitatea Washington din Seattle, potrivit Mediafax.
Chiar şi în aceste condiţii, CES este î