Elevii români se vor putea documenta de la televizor cu privire la subiecte ştiinţifice din fizică, chimie, biologie, ecologie sau invenţii prin programul "Şcoala Discovery". Un nou proiect realizat de Discovery împreună cu Ministerul Educaţiei începe săptămâna viitoare. Este vorba despre programe educaţionale de televiziune ce vor fi difuzate pe Discovery Channel de luni până vineri, la ora 14:00, în reluare a doua zi, de la ora 8:00, precum şi în cadrul unui bloc de programe dedicat, sâmbăta şi duminica.
Subiectele sunt special gândite pentru România, astfel încât să existe congruenţă între ceea ce fac elevii la şcoală, lecţiile propriu-zise şi ceea ce văd pe ecran. Va exista şi un site, scoala.discovery.ro, unde vor fi disponibile toate materialele complementare fiecărei emisiuni, pentru profesori, elevi şi părinţi.
Marea provocare în procesul de învăţare este motivarea elevilor, spune la RFI Eugen Palade, expert la Centrul Educaţia 2000+. Într-un interviu realizat de Andreea Pietroşel, specialistul spune că proiectul are şanse de reuşită, în condiţiile în care copiii sunt mai receptivi la informaţiile din mediul virtual decât la cele din manuale.
Eugen Palade: Şansele programului sunt foarte bune, cred eu, pentru că programul Discovery este unul complementar şi nu este menit să înlocuiască metodele clasice de abordare a curriculei. Este o diversificare a resurselor de învăţare absolut binevenită, cred eu, având în vedere mai ales schimbările curriculare care se prefigurează în România.
Resurse alternative de învăţare, pe fondul unei rate mici de promovabilitate la bacalaureat
Eugen Palade: De resurse alternative de învăţare este nevoie oricând şi în orice context. Învăţarea se produce în mod diferit la copii, deci niciodată o resursă suplimentară nu va fi inutilă.
Cum ar putea fi motivaţi elevii să înveţe mai bine @