Clienţii Lyoness se plâng că nu îşi mai pot recupera banii investiţi într-un sistem care promitea cumpărături cu reduceri consistente. Replica firmei: \"clienţii îşi pot recupera avansul\". Sursa: ARHIVA EVZ
Apetitul românilor pentru cumpărături a atras după sine şi apariţia unor afaceri care promit iubitorilor de reduceri cumpărături ieftine din mall-uri şi benzinării.
Desigur, este nevoie de plata unui avans care ajunge şi la câteva mii de euro pentru a avea parte de reducerile multvisate.
Lyoness România s-a folosit de un astfel de sistem, investitorii fiind atraşi de oportunitatea de a avea discount de la magazine precum Diesel, Diverta, Sephora, benzinării Lukoil şi nu numai.
Însă, clienţii companiei se plâng că nu pot să-şi mai recupereze investiţia şi că totul e, de fapt, un sistem piramidal, iar reducerile nu sunt aşa mari.
"Am dat banii şi apoi nu i-am putut recupera"
Horia Marinescu, din Otopeni, a ales la un moment dat să-şi investească economiile în acest sistem.
"Am acceptat să mă înscriu la Lyoness. Am primit un card pe care îl prezentam după fiecare achiziţie la magazinul cu care avea Lyoness contract şi primeam puncte bonus, care la o anumită valoare urma să se transforme în bani şi să mi se vireze în cont. Agentul firmei m-a convins să depun 1.550 lei reprezentând un avans de cumpărături pentru a putea face achiziţii în reţeaua Lyoness. Am depus acestă sumă la Banca Transilvania în contul Lyoness Holding Europe AG şi am primit chitanţă", ne povesteşte acesta.
Banii trebuie retraşi în şapte zile, apoi sunt "sechestraţi"
După o vreme, nemulţumit că reducerile nu prea existau, Horia a încercat să iasă din această afacere şi atunci au apărut complicaţiile.
"În acel moment, mi s-a băgat sub nas un contract care stipula că aceşti bani nu se mai dau înapoi dacă nu îi ceri în cel mult şapte zile. Acest co