Un pasaj important din Londra a fost închis din cauza "cancerului betonului", iar alte şosele importante din Marea Britanie sunt şi ele în pericol, scrie Daily Mail.
Pasajul Hammersmith, care are 800 de metri lungime şi preia traficul de pe autostrăzile M3, M4, dar şi dinspre aeroportul Heathrow, a fost închis înaintea Crăciunului, după ce s-a descoperit că mai multe cabluri de oţel ruginesc foarte rapid.
Inginerii spun că pasajul va fi reparat până la Jocurile Olimpice din luna iulie, însă oficialii britanici spun că problema de la Hammersmith afectează şi alte şosele importante din ţară, reparaţiile putând costa zeci de milioane de euro.
O joncţiune de lângă Birmingham a avut nevoie de reparaţii de 3,3 milioane de euro
Cauza "cancerului betonului" o reprezintă apa cu sare, care e împrăştiată pe şosele, pentru a preveni alunecarea maşinilor. Apa cu sare se infiltrează în beton şi provoacă rugina cablurilor de susţinere din oţel, notează Daily Mail.
În august, o joncţiune de lângă Birmingham, afectată de o problemă similară, a avut nevoie de reparaţii de 3,3 milioane de euro.
"Când au fost construite aceste pasaje, durabilitatea nu a fost văzută drept un factor important. De asemenea, impermeabilitatea nu s-a făcut cum trebuie. Acum, plătim pentru aceste greşeli", a explicat expertul Chris Burgoyne de la Universitatea din Cambridge.
Agenţia pentru autostrăzi din Marea Britanie face inspecţii de rutină ale celor 18.500 de şosele din ţară doar o dată la doi ani, în timp ce inspecţiile mai detaliate se fac o dată la şase ani.
Un pasaj important din Londra a fost închis din cauza "cancerului betonului", iar alte şosele importante din Marea Britanie sunt şi ele în pericol, scrie Daily Mail.
Pasajul Hammersmith, care are 800 de metri lungime şi preia traficul de pe autostrăzile M3, M4, dar şi dinspre aeroportul Heathr