PREVIZIUNI. Televiziunile caută soluţii de criză pentru a potoli setea de film a românilor în 2012. ProTV mizează pe filme cu succes la public, iar Antena 1, pe acţiune.
Interesul publicului pentru un anumit post este dictat în mare măsură şi de calitatea şi noutatea filmelor. Nu de puţine ori, emisiuni sau seriale în care s-au investit mulţi bani au fost depăşite în audienţă de filme, chiar dacă au fost de categoria B.
În urmă cu puţin timp, X Factor, supershow-ul Antenei 1, a fost cel mai urmărit program, iar ediţia cu votul telespectatorilor, de a doua zi, a fost pe locul doi, după Pro TV, care a difuzat "Călătorie spre centrul pământului" şi "Distracţie cu Dick şi Jane".
Ratinguri apreciabile
Cel mai urmărit film al anului 2011 a fost "Spionul din vecini" (2010), o comedie cu Jackie Chan. Difuzat la mijlocul lui ianuarie de Pro TV, producţia a adunat o medie de 1,5 milioane de telespectatori în mediul urban (13,47% rating).
În noiembrie, "Reţeta Jackie Chan", experimentată de Pro TV şi în 2010, când în ziua premierei telenovelelor "Iubire şi onoare" şi "Narcisa sălbatică", telespectatorii au preferat să urmărească "Medalionul", a prins din nou, iar redifuzarea "Spionului din vecini" a depăşit ca audienţă X Factor-ul de pe Antena 1 (866.000 de telespectatori).
Audienţa filmelor nu este de neglijat pentru televiziuni, producţiile fiind surse importante de venituri din vânzările de publicitate. Chiar dacă nu sunt noi, de multe ori, filmele "prăfuite" au făcut rating-uri neaşteptate. În 2012, din cauza crizei, staţiile şi-au îmbogăţit cu moderaţie portofoliile. Titlurile sonore se regăsesc în grilă deoarece multe contracte au fost încheiate în urmă cu câţiva ani.
Pro TV, contracte cu studiouri mari
La capitolul audienţa filmelor, Pro TV e învingător de multe ori, deoarece brandul a creat dependenţă. Anca Budinschi, directoru