Activitatea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, de stabilire şi plată a beneficiilor de asistenţă socială s-a reorganizat, fiind incluse şi atribuţii de inspecţie socială. La nivel judeţean, a fost creată Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (APIS) Alba, care, pe lângă atribuţiile fostei Agenţii Judeţene pentru Prestaţii Sociale, preia personal de la structura de inspecţie a MMFPS şi de la ITM Alba.
Potrivit reprezentanţilor APIS Alba, noua Agenţie a fost înfiinţată, potrivit OUG 113/2011, de la 1 ianuarie 2012, urmând ca, din 16 ianuarie, să fie transferate 4 persoane cu studii superioare, ce activează în domeniul inspecţiei sociale la ITM Alba şi 2 angajate ale Ministerului Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale în judeţul Alba, ce desfăşurau şi până acum activităţi de control în domeniu, fără a avea însă personalitate juridică. De asemenea, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a Ordonanţei menţionate, “la propunerea Agentiei, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale supune spre aprobare Guvernului statutul propriu de organizare şi funcţionare al acesteia” – după cum se specifică la art 22 din OUG 113/2011, respectiv în 120 de zile, cel al inspectorului social. Textul integral al OUG 113/2011 poate fi consultat aici.
Vă prezentăm comunicatul privind schimbările din sistem:
“Având în vedere prevederile prevederile art. 107 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, pentru activitatea de stabilire şi plată a beneficiilor de asistenţă socială asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi pentru activitatea de inspecţie sociala, se pot organiza instituţii de specialitate, cu sau fără personalitate juridică, în scopul realizării unui sistem unitar de administrare a beneficiilor de asistenţă socială şi de evaluare, monitorizare şi control în dom