Costul creditului de consum creste semnificativ din momentul simularii lui, pe site-urile de profil, si pana la ghiseul bancar. Motivele?
Lipsa informatiilor in publicitatea privind creditele de consum, omiterea unor informatii cheie privind oferta si prezentarea inselatoare a costurilor sunt principalele probleme constatate de autoritatile din statele membre UE, care au verificat peste 500 de site-uri financiare din cele 27 de state membre, plus Norvegia si Islanda.
Astfel, din 562 de pagini de Internet verificate initial, numai 30% au trecut testul verificarii pentru respectarea normelor UE, de protectie a consumatorilor, in timp ce 70% din aceste site-uri, respectiv 393, au fost marcate pentru investigatii ulterioare.
Romania: 11 din 20 de site-uri, cu probleme
In Romania, din cele 20 de pagini de profil verificate, 11 au site-uri au inregistrat nereguli.
In Spania, toate cele 29 de site-uri verificate au inregistrat probleme la nivel de informare a consumatorilor. Pe de alta parte, in Bulgaria, nici una dintre cele 6 pagini web verificate nu au inregistrat probleme in acest sens.
Tari
La nivelul intregii Uniuni Europene, a avut loc o investigatie a site-urilor care ofera credit de consum, pentru a verifica daca userii primesc toate informatiile necesare inainte de semnarea unui contract de credit de consum.
Lipsa informatiilor in publicitatea privind creditele de consum a reprezentat principala abatere de la legislatia europeana in domeniu.
Astfel, publicitatea de pe 258 de site-uri, echivalentul a 46% dintre site-urile verificate, nu includea toate informatiile standard solicitate de Directiva privind creditul de consum.
Lipsa informatiilor, pe 46% dintre site-uri
De exemplu, lipseau informatii privind dobanda anuala efectiva (DAE), care este