Mercedes-Benz România încheie cu bine anul 2011, şi porneşte optimist în 2012. Philipp Hagenburger Aftersales Manager Mercedes-Benz România, ne vorbeşte despre direcţiile de dezvoltare a businessului pe timp de recesiune şi despre planurile de viitor din domeniul serviciilor postvânzare.
Dan Athanasiu: Cu doar câteva zile în urmă a fost prezentat clientelei din România noul Actros, care este un camion remarcabil din multe puncte de vedere. Reţeaua Mercedes-Benz este pregătită cu servicii la acelaşi nivel?
Philipp Hagenburger: Sunt impresionat de Actros, de întreaga sa filosofie, şi de admiraţia puternică pe care a produs-o clienţilor noştri. Nu ştiu când va veni primul Actros într-un service din România, dar cu siguranţă vom fi bine pregătiţi.
În principiu, serviciile postvânzare sunt un domeniu complicat şi mult diferit de vânzarea propriu-zisă. Căci trebuie să te ocupi de probleme. Clientul este mulţumit că are un camion nou, foarte performant, pe care şi l-a dorit şi se aşteaptă ca personalul din service să fie la acelaşi nivel. Sarcina noastră este de a reduce la minim consecinţele oricărui tip de problemă. Aceasta nu este partea cea mai plăcută a afacerii cu automobile. De aceea, toţi cei care lucrăm în servicii trebuie să fim foarte profesionişti. Pentru mine este o mare provocare, cu atât mai mult cu cât Actros vine cu o ofertă de servicii avansată.
DA: Există o serie de transportatori români care au propriul service, cum se vor împăca de acum înainte cu Actros?
PH: România este o piaţă diferite faţă de restul Europei. Acolo, în majoritate, cei mai mari trasportatori au contracte complete de service. Aici este invers, cu cât flotele sunt mai mari cu atât sunt mai mari şi atelierele proprii. Este momentul să se schimbe situaţia. Se poate ca în urmă cu 20 de ani, când şi-au început activitatea de cărăuşie, a