Madonna este prima care a înţeles că schimbarea este un proces necesar pentru succes, fiind urmată de Lady Gaga, cu un ritm mult mai alert. În România, Loredana este un exemplu de reuşită.
Pentru Madonna, cei peste 30 de ani de carieră în care a stat în fruntea tuturor clasamentelor muzicale n-au fost o treabă uşoară. Regina muzicii pop a ajuns regină numai după ce şi-a dat seama că, odată cu vremurile, trebuie să se schimbe şi ea. Şi nu s-a dat înapoi de la nimic pentru celebritate. Susţinută de o întreagă maşinărie de marketing, întocmai ca şi Lady Gaga, Madonna a ieşit victorioasă din lupta cu timpul şi cu mai tinerele sale colege de scenă. Şi nu numai atât.
A influenţat generaţii întregi de femei cu stilul său vestimentar, fie că a purtat o centură pe care scria cu litere mari „Boy Toy", la mijlocul anilor '80, pe când îşi promova celebra piesă „Like a Virgin", fie că a ridicat body-ul negru, purtat cu ciorapi plasă şi cizme până la genunchi, la rang de rochie, cu ultimele sale apariţii în cadrul turneului „Sticky & Sweet Tour" (2008).
Regina pop a încercat de toate
Chiar dacă o numim Esther, Madge sau chiar şi doamna Ciccone, Madonna poate fi considerată regina reinventării. De dragul celebrităţii, Madonna a încercat de toate. A fost punk, la începutul carierei, când purta părul scurt şi blond, se îmbrăca cu jachete de piele şi abuza de accesorii extravagante. A fost apoi o Marilyn Monroe modernă, cu părul platinat şi buzele roşii. A urmat o Madonna scandaloasă, odată cu turneul „Blonde Ambition", de la începutul anilor '90. Şi-a pus sutiene în formă de con, haine din piele şi s-a înconjurat de cruci în flăcări, un Iisus negru şi tot felul de aluzii sexuale, care au stârnit furia bisericii.
În anii 2000, diva s-a reîntors la înfăţişarea strălucitoarea a anilor 1980. Toate aceste schimbări vestimentare n-au sch