“Dragă Marlon, aş dori să te întreb dacă nu ai vrea să cumperi drepturile de autor pentru ecranizarea „On The Road”. Nu te îngrijora cu privire la structura cărţii. Voi comprima şi reorganiza povestea exact aşa cum trebuie pentru a putea realiza o ecranizare, într-o formă perfect acceptabilă; în locul unei serii de călătorii de pe o coastă pe cealalta (n. trad. a Americii) voi prezenta o singură călătorie – dus-întors, cu plecarea din New York, trecând prin Denver, Frisco, Mexic, New Orleans şi înapoi, în New York. Deja îmi şi imaginez încadraturile care ar putea fi realizate aşezând camera pe scaunul din dreapta, redând cum se derulează drumul (zi şi noapte) dincolo de parbriz, în timp ce Sal şi Dean stau la poveşti.”
“Tu vei fi Dean, iar eu voi fi Sal”, îi scria, în 1957, Jack Kerouac lui Marlon Brando. Răspunsul nu avea să îl primească, însă, niciodată. Cartea şi-a văzut de drum, devenind imnul unei generaţii, însă filmul a rămas suspendat. În anul 1980, Francis Ford Coppola cumpără drepturile de ecranizare, pentru suma de 95.000$. Amână, însă, momentul realizării peliculei. Se hotărăşte abia după 30 ani, când vede The Motorcycle Diaries (adică dramatizarea unui alt celebru road trip; cel întrprins de către ‘Che’ Guevara, cu motocicleta).
Disputatul On the Road va fi ecranizat de către brazilianul Walter Salles. S-a hotărât şi nu mai este cale de întors. Sam Riley urmează să interpreteze rolul lui Sal, iar rolul ce ar fi trebuit să îi revină lui Brando, Dean Moriarty, va fi interpretat de către Garrett Hedlund.
„Ceea ce mi-aş dori este să reinventăm teatrul şi cinematograful american, să le dăm o atingere de spontanitate, să îndepărtăm preconcepţia „situaţiei” şi să facem astfel încât lumea să îşi simtă sângele fierbând, ca şi cum totul s-ar petrece în viaţa reală. Asta înţeleg eu prin punerea în scenă: nu o poveste particulară, nu o semnificaţ