Cererea pentru automobile sport de lux creste pretutindeni in lume, sfidand pretul ridicat al carburantilor si problemele legate de mediul inconjurator .
Deocamdata, norocul le surade producatorilor auto germani, care au inregistrat comenzi mai multe in special pe segmentul SUV-urilor, potrivit MarketWatch.
Norbert Reithofer, directorul executiv al BMW, a declarat ca in 2011 s-au vandut aproximativ 380.000 de modele X6, X5 si X3, cu 29% mai mult decat in 2010.
CEO-ul Audi, Rupert Stadler, se asteapta ca segmentul de autoturisme de teren sa creasca disproportionat in anii ce vor urma.
Si Mercedes Benz a inregistrat cresteri ale vanzarilor pe segmentul off-road, cu 24% mai multe automobile decat in 2010.
Dezvoltarea segmentului SUV este destul de surprinzatoare din cauza preturilor mari ale petrolului, inasprirea taxelor legate de emisiile de gaze de sera si a recesiunii, care nu au reusit sa diminueze interesul clientilor pentru masini mari, ce consuma mult si emit mai multe noxe decat o masina din clasa medie.
Analistii sunt de parere ca motoarele din ce in ce mai eficiente, habitaclul spatios si comfortul asigurat au reusit sa incline balanta in favoarea producatorilor auto.
Se asteapta ca vanzarile de SUV-uri compacte sa creasca in medie cu 12 procente pe an pana in 2015, comparativ cu 5,6% pentru intreaga piata auto, a declarat Felix Kuhnert, Head Automotive Research in cadrul PriceWaterhouseCoopers.
Cu toate acestea, segmentul este destul de aglomerat, existand riscul ca marcile sa se canibalizee intre ele.
Cu o astfel de problema se confrunta grupul Volkswagen AG, ce produce modele precum Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg si Audi Q7.
Audi detine doua versiuni mai mici ale lui Q7- Q5 si Q3, Porsche il scoate la inaintare pe Cajun, o alternativa mai mica pentru Cayenne, iar Bentley, alta mar