Elevii cu boli cronice, tulburări neurologice sau cu boli care necesită perioade de spitalizare mai mari de 4 săptămâni vor putea învăţa chiar în spital, în clase special amenajate, potrivit unei metodologii aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS). Sursa: Adrian Scutariu
Procesul de învăţare se va desfăşura în funcţie de specificul bolii, perioada de spitalizare, de diagnosticul/prognosticul bolii şi de anul de studiu în care este înscris elevul în anul şcolar respectiv. Potrivit metodologiei, vor beneficia de şcolarizare în spital copiii cu afecţiuni metabolice, afecţiuni rare, sistemice, genetice, autoimune, afecţiuni oncologice, afecţiuni infecţioase, afecţiuni nefrologice, neurologice, patologie psihiatrică.
Evaluarea, la fel ca în şcolile clasice
Clasele sau grupele din spital vor fi organizate ca învăţământ simultan: învăţământ preşcolar, învăţământ primar - clasa pregătitoare, clasele I - III şi clasele II - IV, învăţământ gimnazial cu clasele V - IX.
Conform metodologiei, evaluarea se va face la fel ca în învăţământul de masă, prin probe scrise sau orale, iar notarea elevilor se va realiza conform nivelului de şcolarizare, pe baza standardelor naţionale de evaluare pentru fiecare disciplină, domeniu de studiu, respectiv a modului de pregătire adaptat situaţiei particulare a elevilor spitalizaţi. Notele şi calificativele se înregistrează în catalog, iar la externare elevul va primi o adeverinţă cu situaţia şcolară şi foaia matricolă.
Finanţarea serviciilor reglementate de noua metodologie se va asigura din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetele locale ale consiliilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin instituţia care furnizează servicii de şcolarizare, indiferent de locul de domiciliu al elevilor.
Grupe de 6-12 elevi
Metodologia prec