PROBLEME LA FINANŢARE. Compania de Drumuri a renunţat la ideea de a lărgi la patru benzi Centura de Sud a Capitalei din lipsă de fonduri. Valoarea totală a lucrărilor ar fi trecut de 156 milioane euro. Sursa: Foto: Răzvan Vălcăneanţu
La mai bine de doi ani de la licitarea contractelor pentru modernizarea şi lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Bucureştiului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis că nu are bani suficienţi pentru a mai construi câte o bandă pe sens şi a decis ca lărgirea să se facă doar în zona intersecţiilor. Astfel, imediat după ce trec de DN2, şoferii care se aventurează pe centură vor mai sta o vreme în coloană.
"Pe centura de sud lucrările sunt etapizate: în prima etapă – care va începe în primăvara lui 2012 se va merge pe modernizarea centurii existente, cu lărgire la 4 benzi în zona intersecţiilor, urmând ca în etapa a doua să lărgim la patru benzi întregul sector", a declarat directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia, fără a preciza când va începe cea de-a doua etapă.
"Şi lucrările la capetele de centură vor demara tot în prima parte a anului. Alocare bugetară există, unul dintre contracte a fost semnat deja", a adăugat oficialul CNADNR. Potrivit informaţiilor furnizate de companie, în acest an au fost alocate 170 milioane de lei.
Ultimele două tronsoane din centura de sud a Capitalei au fost licitate anul trecut. Nu s-a ajuns la semnarea contractului decât pe tronsonul cuprins între Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7. Cei 8,6 kilometri vor fi modernizaţi de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 106,6 milioane de lei, fără TVA. Potrivit CNADNR, pe 27 decembrie a fost dat ordinul pentru începerea proiectării.
Berna, la al doilea proces câştigat împotriva CNADNR
Cel de-al doilea contract, care presupunea lucrări de