Hyundai Elantra a fost declarată "maşina anului 2012" în America de Nord, distincţie anunţată în cadrul Salonului Auto de la Detroit 2012.
Membrii juriului, format din 50 de jurnalişti de specialitate, au analizat peste 50 de modele lansate anul trecut, din care au ales trei finaliste. Hyundai Elantra a câştigat după o finală strânsă cu Ford Focus şi Volkswagen Passat, se arată într-un comunicat al Hyundai România.
Redactorul ProMotor Oraan Mărculescu, care a testat Hyundai Elantra, a explicat, pentru gândul, de ce aceasta a câştigat titlul de "maşina anului 2012" în America de Nord.
"Faţă de celelalte modele, Elantra mizează foarte mult pe design, evoluţia e spectaculoasă în această privinţă. Sud-coreenii au început să facă maşini arătoase, poate concura la 'miss', dacă ţinem cont de aspect", a explicat Oraan Mărculescu, pentru gândul.
El a mai precizat că sud-coreenii şi-au schimbat tactica de până acum şi nu mai renunţă la dotări pentru a scădea din preţul maşinii. "Ca dotări, Hyundai Elantra e la nivelul lui Volkswagen Jetta", a precizat Oraan.
Jurnalistul a mai spus că, din punct de vedere al raportului calitate-preţ, Elantra e pe podium. "E din aceeaşi clasă, sedan compact, cu Renault Fluence, VW Jetta, Ford Focus, Chevrolet Cruze şi Toyota Corolla. E greu de spus, dar, din punctul meu de vedere, Hyundai Elantra e pe podium şi are şanse să ocupe primul loc între aceste maşini", a explicat Oraan, pentru gândul.
În România, Elantra se vinde doar pe benzină şi costă 16.700 de euro
El a spus, totuşi, că, în România, Hyundai Elantra are un mare dezavantaj în faţa concurenţei: "Elantra e oferită doar cu o motorizare pe benzină, care consumă mai mult decât una diesel. Europenii, deci şi românii, preferă motoare diesel pe acest gen de maşini de familie".
Jurnalistul crede că e important de precizat că acest titlu a fos