Prima lună a anului 2012 a găsit Cetatea Alba Carolina în continuare în proces de reabilitare. Deşi, pe perioada iernii, şantierul este închis, lucrările vor reîncepe imediat ce vremea va permite, atât pe latura de Vest a Cetăţii, cât şi în interiorul fortificaţiei.
Podul rutier de beton ce va asigura accesul pe latura de vest a Cetăţii are o greutate de 500 de tone
Cei care au ajuns în aceste zile prin parcul din faţa Catedralei Reîntregirii din Alba Iulia au observat că zona a fost transformată într-un adevărat şantier. Primii piloni ai podului rutier din beton pe care se va asigura accesul pe latura de vest a Cetăţii au fost deja montaţi, iar, potrivit reprezentanţilor “Grup Corint”, construcţia este concepută să suporte chiar şi autovehiculele de mari dimensiuni, cum sunt cele ale armatei sau ale pompierilor. “Au fost montate elementele de stâlpi, este vorba despre grinzi de beton armat, câte 15 segmente dispuse pe 5 rânduri, a câte 25-26 de tone fiecare. Greutatea podului va fi undeva de 500 de tone”, a declarat Emanuel Drăguşin, reprezentant “Grup Corint”.
Continuă lucrările în interiorul Cetăţii
În lunile care urmează vor continua lucrările la cele două mari proiecte ce vizează reabilitarea Cetăţii Alba Carolina. Este vorba despre latura de vest şi interiorul Cetăţii, ambele realizate cu fonduri europene. În ceea ce priveşte interiorul fortificaţiei, termenul pentru finalizarea investiţiei este 2012, iar în proiect mai sunt prevăzute lucrări de infrastructură pe strada Nicolae Iorga, amenajarea unor toalete publice pe strada Mihai Viteazul, precum şi pavarea celeilalte jumătăţi a Parcului Custozza.
Strada Mihai Viteazul rămâne încă închisă
Emanuel Drăguşin a mai explicat că strada Mihai Viteazul va fi redeschisă abia după finalizarea lucrărilor la podul de lemn de la Poarta VI, precum şi a podului rutier de la Porţile IV-V: