Peste 2 milioane de tone de deseuri metalice, de la utilaje dezafectate la capace de canalizare, pleaca anual din tara noastra. Pe timpul crizei, apetitul pentru fier vechi a crescut brusc, exporturile majorandu-se cu pana la 50%. Poarta principala de iesire este Portul Constanta.
Fabrici inchise, privatizate sau lichidate, uzine dezafectate, combinate abandonate sau demolate cu totul, linii de productie scoase din uz. Cam asta a ramas, in general, din industria autohtona de dinainte de 1989. Iar cea mai mare parte a utilajelor si instalatiilor a fost dezmembrata, taiata bucati si vanduta la fier vechi. Anual, in medie, peste 2 milioane de tone de deseuri si resturi metalice, din fier, fonta, cupru sau otel, iau drumul exportului, de la strunguri, prese, cazane, camioane si autoturisme dezmembrate, pana la calorifere si capace de canalizare.
Considerate de unii pur si simplu jaf, de altii o necesitate sau un lucru firesc, multe dintre privatizarile facute in ultimii 22 de ani au avut drept scop principal vanzarea la fier vechi a celor mai multe dintre utilajele dobandite de noii proprietari. Citeste mai departe... Peste 2 milioane de tone de deseuri metalice, de la utilaje dezafectate la capace de canalizare, pleaca anual din tara noastra. Pe timpul crizei, apetitul pentru fier vechi a crescut brusc, exporturile majorandu-se cu pana la 50%. Poarta principala de iesire este Portul Constanta.
Fabrici inchise, privatizate sau lichidate, uzine dezafectate, combinate abandonate sau demolate cu totul, linii de productie scoase din uz. Cam asta a ramas, in general, din industria autohtona de dinainte de 1989. Iar cea mai mare parte a utilajelor si instalatiilor a fost dezmembrata, taiata bucati si vanduta la fier vechi. Anual, in medie, peste 2 milioane de tone de deseuri si resturi metalice, din fier, fonta, cupru sau otel, iau drumul exportului,