Google a anunţat marţi că motorul său de căutare va integra în rezultate răspunsuri găsite în Google+, reţeaua sa de socializare.
Numit ‘Search plus your world’ (‘Căutarea, plus lumea voastră’), sistemul integrează răspunsuri găsite în Google Plus şi în serviciul de distribuire de fotografii Picasa pentru a genera rezultate mai personalizate. ‘Găsim extrem de multe lucruri pe internet în ziua de azi, însă, la un anumit nivel, acest conţinut este fără nume şi chip’, a explicat pentru AFP un oficial al companiei Google, Ben Gomes. ‘Ceea ce este cel mai interesant este ce trăiesc persoanele pe care le cunoşti, din acest motiv am introdus o lume personală în căutare’, a adăugat acesta, potrivit Agerpres.
‘Acum, când caut cuvântul Bangalore, găsesc nu numai informaţii despre oraş, ci şi văd imagini cu casa unde am crescut’, a afirmat Ben Gomes. Prin plasarea cursorului pe imaginea obţinută, se poate afla cine şi când a postat această imagine pe internet. Inovaţia constituie o nouă etapă în obiectivul declarat al companiei Google de a integra aplicaţiile ‘sociale’ ale Google+ în toate serviciile sale, în scopul principal de a contracara concurenţa reţelei sociale Facebook, care numără 800 de milioane de utilizatori şi care devine din ce în ce mai mult un instrument de căutare pe internet. ‘Este vorba de un nou tip de căutare, centrată pe ceea ce este important în special pentru un internaut‘, a explicat Ben Gomes. Google va arăta, de asemenea, ceea ce spun diverse celebrităţi sau personalităţi influente despre un anumit subiect de căutare. Twitter a criticat imediat noul sistem al Google, temându-se că mesajele schimbate în timp real pe serviciul său de microblogging îşi vor pierde vizibilitatea în rezultatele motorului de căutare. ‘Informaţiile apar prima dată pe Twitter, ceea ce înseamnă că, adesea, conturile Twitter şi ‘tweet-urile’ sunt rezultate