Volumul comerţului electronic cu plata online a înregistrat la nivelul anului 2011 o creştere de 24% faţă de anul anterior, ajungând la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard.
Lunile cu cele mai mari vânzări au fost mai, iunie şi iulie când volumul tranzacţiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.
„În 2011 atât magazinele online, cât şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au implementat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de tip discount”, a declarat Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment, PayU Group.
Pentru anul 2012, reprezentanţii companiei preconizează o creştere a volumelor tranzacţionate online până la o valoare de peste 200 milioane de euro.
La nivelul întregului an 2011, cele mai scumpe tranzacţii au fost realizate pentru achiziţia de bilete de avion (9700 euro), pachete turistice (8800 euro) şi produse software (6000 euro). Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din România – 59.84%, dar şi din Italia – 14.71% sau Spania – 5.82% “Dacă până de curând asistam la creşteri de 20-30-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă”, arată Marin Mitroi, Dir. Gen. Romcard. Anul trecut s-au înregistrat creşteri mari la flori (29,62%) jucării (23,38%), cadouri (21,26%), produse IT (32%).
Valoarea medie a coşului de cumpărături online a înregistrat o evoluţie pozitivă, de la 58 euro în 2010 l a 64 euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii / tranzacţie au fost înregistrate în turism, software, segmentul IT&C şi cel al jucăriilor, cu 163, 126, 114 şi respectiv 81 de euro. La polul o