121 de reclamații privind seviciile de telefonie mobilă s-au înregistrat anul trecut la OJPC Suceava, acestea fiind urmate de servicii de executare și montare tamplărie cu geam tip termopan cu 106 reclamații, cu cel mai mare procentaj de reclamații întemeiate, 90%.
Pe parcursul anului 2011 s-au înregistrat un număr de 1300 reclamații și sesizări,un procent de 67% dintre acestea soluționandu-se în favoarea consumatorilor, 26% s-au dovedit a fi neîntemeiate ,iar un procent de 3% au fost nesoluționabile, acestea nefiind însoțite de documente probatorii, iar 4% au fost redirecționate către alte instituții conform sferei de competență.
Ce le mai mute reclamații au vizat sfera serviciior - 61%, urmand produsele nealimentare, în special bunurile de folosință îndelungată - 31% și apoi produsele alimentare - 8%.
În topul clasamentului al celor mai reclamate servicii se află cele de telefonie cu 121 reclamații, urmând serviciile de executare și montare tamplărie cu geam tip termopan cu 106 reclamații și cu cel mai mare procentaj de reclamații întemeiate, respectiv 90%. Urmează furnizorul de electricitate cu 79 de reclamații, serviciile financiare 71, cablu TV 59, alimentație publică 34, societăți de asigurări 25 și firme de construcții 21.
Au fost reclamate de asemenea serviciile de poștă și curierat, pariuri sportive, croitorie, spălătorie și curățătorie, agenții de turism și chiar servicii de morărit sau executare monumente funerare.
"Trebuie de remarcat că numărul reclamațiilor nesoluționabile din lipsă de documente a scăzut de la un procent de 8% din total la un procent de 3% cea ce ne bucură,în sensul că s-a înțeles importanța însoțirii reclamațiilor de înscrisuri probatorii. Pe linia prevenției precizăm că în anul 2011 au fost consiliați în cadru organizat un număr de 270 operatori economici", a declarat Elena Oanea, șefa OJPC Suce