Tendinţa de creştere uşoară în acest an a pieţei auto la nivel internaţional se va regăsi şi pe plan local, însă vânzările vor fi influenţate şi de noua formă a taxei de poluare, care va descuraja puternic tranzacţiile cu maşini second-hand, apreciază analiştii companiei de consultanţă Ernst&Young.
Vânzările de autovehicule la nivel mondial vor creşte anul acesta modest, cu doar 3%, pe fondul temperării cererii pe pieţele emergente şi stagnarea pe cele dezvoltate, estimează analiştii companiei.
"Tendinţele care se conturează pe piaţa auto pentru 2012 la nivel global şi regional se vor regăsi într-o anumită măsură şi pe plan local. În România însă, evoluţia cererii şi a vânzărilor va fi nuanţată de cadrul legislativ intern, care a marcat piaţa auto în mod semnificativ în ultimii ani. Este vorba despre noua formulă a taxei auto care va descuraja puternic tranzacţiile cu maşini second-hand înmatriculate înainte de 2007 şi despre gura de oxigen pe care o reprezintă programul Rabla pe piaţa internă. Dacă 2011 a însemnat un an de stabilizare a vânzărilor după picajul din perioada 2008-2010, anul acesta se înscrie într-o anumită continuitate, cu evoluţii rezervate, dar pozitive şi apetit pentru sustenabilitate", a declarat Andra Caşu, tax senior manager în cadrul Ernst&Young România.
Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, promulgată de preşedintele Traian Băsescu, prevede o reducere a taxei de poluare cu până la 25% faţă de valorile prevăzute anterior. Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate asupra maşinii.
Din analiza reprezentanţilor companiei la nivel global reiese că intensificarea competiţiei între producătorii internaţionali de piese auto de origine va pune presiuni pe lanţul de