Conducerea inspectoratului şcolar spune că în Dâmboviţa nu sunt probleme legate de includerea clasei pregătitoare, aşa-zisa clasă 0, în şcoli. În fapt, ele există, iar soluţiile sunt impuse de împrejurări.
Lipsa spaţiilor de învăţământ este prima problemă la care se caută rezolvare. “În Dâmboviţa, sunt 4500 de copii pentru clasa pregătitoare, ceea ce înseamnă 211 clase estimate de către noi. Săli disponibile sunt mai multe decât necesare – 250, dar este un calcul strict matematic”, spune inspector general Sorin Ion, iar realitatea o dovedeşte.
Soluţia 1: Reorganizarea planului de şcolarizare
Probleme cu sălile de clasă există în şcolile mari, care au căutat soluţii în funcţie de condiţiile existente. „Noi am făcut demersuri la minister în ceea ce priveşte includerea clasei pregătitoare în şcoli. Considerăm că cei mici au nevoie de joc, nu să stea cinci ani în învăţământul primar. Există o lipsă generală de reacţie. Suntem de acord cu actuala legea, dar nu suntem pregătiţi s-o aplicăm”, descrie realist situaţia prof. Nicolae Nicolaescu, directorul Şcolii „Ioan Al. Brătescu-Voineşti” din Târgovişte, instituţia şcolară unde sunt înscrişi 1009 elevi. „Va trebui să renunţăm la două clase întâi, din cele cinci pe care le avem, iar sălile vor fi transmisibile, în ele învăţând după-amiaza cei de la clasa a V-a”, explică directorul.
Soluţia 2: Extinderea şcolii
La Şcoala „Vasile Cârlova” din Târgovişte, conducerea a găsit o altă soluţie. „Noi credem că ideea este binevenită, dar nu avem spaţiu. Am făcut demersuri la primărie pentru extinderea şcolii şi ne-au inclus în proiectul de investiţii. Când se va găsi sursă de finanţare, se va face proiectul propriu-zis de extindere”, a precizat prof. Tatiana Costache, directorul unităţii de învăţământ
Lipsa spaţiilor nu este singura problemă cu care se confruntă învăţământul dâmboviţean. Conduc