Google a anunţat că va personaliza rezultatele de pe motorul său de căutare, integrând paginile găsite în reţeaua sa de socializare, Google Plus, scrie marketingpilgrim.com.
Începând de marţi, utilizatorilor care caută cuvinte-cheie în engleză, pe google.com, le vor fi afişate şi rezultatele de pe Google Plus.
Reprezentanţii companiei au anunţat, pe blogul Google, că funcţia se va numi "Search plus your world", un joc de cuvinte care integrează elementul "plus", din numele reţelei de socializare.
"Vrem să transformăm Google într-un motor de căutare care înţelege nu doar conţinutul, ci şi oamenii şi relaţiile dintre ei", se arată în postarea de pe blogul Google.
Ben Gomes, un oficial Google, a explicat ce înseamnă această schimbare. "Găsim extrem de multe lucruri pe internet, însă multe dintre acestea nu au nume şi chip. Acum, când caut cuvântul Bangalore (n.r. oraş din India), găsesc nu numai informaţii despre oraş, ci şi o poză cu casa în care am crescut. Dacă plasez cursorul pe imaginea respectivă, pot afla cine şi când a postat-o pe internet", a explicat Gomes.
Inovaţia reprezintă un nou efort al Google de a integra reţeaua sa de socializare, Google Plus, în toate serviciile companiei, în principal pentru a contracara reţeaua concurentă, Facebook. Reţeaua creată de Mark Zuckerberg are deja 800 de milioane de utilizatori, iar tot mai mulţi dintre aceştia o folosesc pentru a căuta diverse informaţii, notează AP.
Ben Gomes a precizat că, pe lângă rezultatele personale, vor avea prioritate şi paginile în care personalităţile sau celebrităţile exprimă opinii despre un anumit cuvânt căutat.
Schimbarea din căutările Google a stârnit deja critici: reprezentanţii Twitter spun că "Search plus your world" va "îngropa" rezultatele de pe reţeaua de microblogging. "Informaţiile apar prima dată pe site-ul nostru, ceea ce înseamnă că