Ați fost vreodată pe punctul de a semna un contract pentru un împrumut personal, carte de credit sau alte credite de consum și ați descoperit că este mai scump decât v-ați așteptat? O investigație la nivelul întregii UE a site-urilor internet care oferă credit de consum s-a desfășurat pentru a verifica dacă consumatorii primesc informațiile la care au dreptul în temeiul legislației UE privind consumatorii înainte de semnarea unui contract de credit de consum.
Autoritățile naționale de aplicare a legii au verificat peste 500 de site-uri internet din cele 27 de state membre, plus Norvegia și Islanda. Ele au marcat 70% (393) site-uri pentru investigații ulterioare în legătură cu următoarele probleme principale:
publicitatea nu a inclus informațiile standard necesare;
ofertele au omis informații esențiale pentru luarea unei decizii;
costurile au fost prezentate în mod înșelător.
Autoritățile naționale de aplicare a legii vor contacta acum instituțiile financiare și intermediarii de credit în legătură cu suspiciunile de nereguli și le vor cere să aducă precizări sau să ia măsuri de remediere. Verificarea minuțioasă a vizat în mod special modul în care întreprinderile aplică Directiva privind creditul de consum (transpusă recent de statele membre), al cărei scop este de a ajuta consumatorii să înțeleagă și să compare ofertele de credit.
Comisarul UE pentru consumatori, John Dalli, a declarat: „Atunci când oamenii caută credit, descoperă uneori că acest credit se dovedește a fi mai scump decât părea la început, deoarece informații importante lipsesc sau sunt neclare. Creditul de consum nu este întotdeauna ușor de înțeles și de aceea există o legislație europeană pentru a-i ajuta pe consumatori să ia decizii în cunoștință de cauză. Prin urmare, este foarte important ca întreprinderile să ofere consumatorilor informațiil