Există branduri româneşti care s-au dezvoltat şi s-au afirmat înainte de comunism, dar şi în timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinţe ale capitalismului, care au rămas în urmă la capitolul poziţionare. Într-un context economic în recesiune, campania „Cel mai promiţător brand românesc” îşi propune încurajarea companiilor de a dezvolta şi promova branduri autohtone. Totul, cu sprijinul Jurnalului Naţional, care şi-a obişnuit publicul cu ideea de „Recurs la România”.
Adică acel recurs la tot ceea ce este stabil şi valoros prin sine, la rădăcini, la tot ceea ce este autentic românesc. Competiţia, lansată de agenţia de branding şi design Seed Consultants, invită să se înscrie companiile mici, mijlocii şi mari care au în portofoliu un brand românesc de produs, de serviciu sau de corporaţie şi pe care doresc să îl relanseze sau să îl reinventeze. La finalul campaniei, câştigătorul va beneficia de un program complet de rebranding care să răspundă nevoilor sale, căci Seed Consultants doreşte să contribuie la creşterea notorietăţii industriei româneşti de consultanţă de brand. Până atunci, Jurnalul Naţional vă aduce în atenţie nume care ne-au intrat în viaţă.
La început a fost gluma
Cunoscut în perioada comunistă pentru sintagma glumeaţă „Cristal face dinţii ca de cal”, pasta de dinţi românească s-a reinventat o dată cu achiziţionarea fabricii de la Braşov de către Colgate-Palmolive, devenind azi brandul Super Cristal, destinat exclusiv pieţei româneşti. În prezent, acesta se află în top 3 al preferinţelor românilor în materie de igienă orală.
Dar în momentul achiziţiei unui astfel de produs, cumpărătorul are în vedere, în afara raportului preţ/calitate, şi aspectul ambajalului expus la raft. Brandul Super Cristal se diferenţiază prin cromatică (alegerea culorii galben pentru fundal) şi atrage privirea. Ce se poat