Google a introdus nu foarte de mult aşa-zisa căutare instantanee şi ceea ce se numeşte interogarea intuită. Pe scurt, cînd cauţi ceva, înainte să scrii cuvîntul întreg, motorul de căutare ţi-l sugerează şi deja afişează rezultatele, „intuind“ ceea ce vrei să cauţi. De multe ori, sugestia este corectă şi timpul de căutare se reduce. Google, motorul de căutare cel mai folosit din lume, a ajuns să sugereze o variantă de cuvînt, chiar după prima literă tastată. Yahoo! nu reacţionează decît după cel puţin trei litere introduse.
Evident, intuiţia Google e bazată pe o contorizare statistică a căutărilor şi e de presupus că firmele comerciale se bat din greu să cîştige întîietatea în sugestiile de căutare furnizate de acest motor.
Pentru că, uite-aşa, dacă scrii un simplu i, Goagăl îşi închipuie deja că, cel mai probabil, te-ai gîndit la Ikea. Cu alte cuvinte, în zilele noastre, i nu mai vine de la Ion, ci de la Ikea. Ca şi la noi, şi la francezi şi, bineînţeles, la suedezi, i vine tot de la Ikea, şi în nici un caz de la iluminismo sau de la Ibsen. La englezi şi la italieni însă, Ikea apare abia pe locul al doilea, după itv (site-ul unei cunoscute televiziuni britanice), respectiv INPS (Institutul Naţional al Pensiilor din Italia).
DE ACELASI AUTOR Presa artificială Un drum cu moroi Străini şi străini Comedia decoraţiilorNici g-ul de la noi nu mai e, ca odinioară, de la Gheorghe, ci chiar de la Google. Asta e valabil şi la francezi, şi la englezi, şi la nemţi, şi la italieni, şi la spanioli, şi la mai toată lumea. La fel de universal pentru căutarea care începe cu litera y este YouTube, tot aşa cum pentru litera f este omniprezentul Facebook. Evident, w este, prin mai toată Europa, cu rare excepţii, litera de început de la Wikipedia.
Ce să mai spunem însă, că nici d nu mai vine de la Dumitru (şi nici măcar de la Dilema veche), ci de la dex, tot aş