Deşi pe autoturismul pe care îl conduce, un Oltcit transformat să funcţioneze cu energia furnizată de acumulatori, scrie „Uite că se poate!", inginerul Nicolae Daniel Marinescu recunoaşte că maşinile electrice au încă unele dezavantaje. Trebuie menţionat că Nicolae Marinescu, din Piteşti, este şi primul român care a reuşit, în calitate de persoană fizică să omologheze o maşină electrică.
Maşini electrice second-hand
Piteşteanul a păstrat din vechea maşină Oltcit caroseria, sistemul de frânare, instalaţia electrică şi transmisia. După transformare maşina a fost rebotezată Eltcit iar în locul vechiului motor cu ardere internă a fost instalat un motor electric de motostivuitor, recondiţionat şi procurat de la un depozit de reciclare.
„Nu vedem încă foarte multe astfel de maşini pentru că mai sunt unele probleme care îşi aşteaptă rezolvarea. O maşină electrică dacă o cumperi de nouă este foarte scumpă, nu există staţii speciale de încărcare şi autonomia de deplasare este încă mică", spune Nicolae Marinescu, primul român care a omologat o maşină electrică.
Anul trecut în România au fost înmatriculate doar cinci autovehicule electrice (din care trei Mitsubishi, un Citroen şi un Piaggio).
Potrivit datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, numărul total al autovehiculelor înmatriculate din România a ajuns la zece (din care patru Mitsubishi şi restul câte o bucată din mărcile Citroen, Piaggio, Opel, Oltcit, Jeamean şi Peugeot).
O singură autoutilitară electrică
„În afara celor zece autoturisme electrice mai sunt înmatriculate o autoutilitară, trei motocicluri şi două motocvadricicluri", a precizat Mirela Drîmboveanu de la DRPCIV.
Din totalul celor zece maşini electrice înmatriculate în România, nu toate au fost noi. În af