Consumatorii din pietele emergente vor avea o influenta mult mai mare asupra cresterilor din economia globala in urmatorii cinci ani, ceea ce reprezinta o schimbare majora in consum, de la Vest catre Est.
Noul raport MasterCard Insights "Perspectiva asupra consumului si crearea valorii in noua economie globala", realizat de MasterCard Worldwide, estimeaza ca, intre 2012 si 2016, pietele emergente (China, India, Brazilia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Mexic, Nigeria, Egipt) vor genera, in medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, in economia globala.
In acelasi timp, pietele dezvoltate (SUA, Japonia, Australia, Coreea de Sud, Hong Kong, Singapore, Marea Britanie, Austria, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Suedia) vor adauga doar aproximativ 700 de miliarde de dolari. Pietele in tranzitie (Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia, Ucraina) - motoarele Europei de Est - vor genera inca 95 de miliarde de dolari.
Raportul examineaza implicatiile economice asupra afacerilor, de la schimbari in consumul global, cu accent pe relatia dintre consum si crearea valorii intr-o economie de piata.
"Cererea din partea consumatorilor stabileste, in ultima instanta, daca afacerile, dupa ce au realizat investitiile necesare pentru dezvoltarea produselor si a serviciilor lor, au reusit sa creeze valoare", a declarat Yuwa Hedrick-Wong, global economic advisor al MasterCard Worldwide.
Intre 2008 si 2016 ponderea consumului casnic pe pietele dezvoltate va scadea de la 77,4% in 2008, la 58,3% in 2016, in timp ce contributia pietelor emergente va creste de la 19,5%, in 2008, la 38,7%, in 2016. Procentul pietelor in tranzitie va ramane neschimbat. Impreuna, aceste trei categorii de piete inglobeaza cea mai mare parte din cheltuie