Cota de piaţă a platformei sociale Facebook începe să scadă, pe măsură ce apar din ce în ce mai multe servicii de acest fel. Pe de altă parte, site-ul YouTube.com are din ce în ce mai mulţi utiliztatori.
Facebook scade, în Marea Britanie, din punct de vedere al cotei de piaţă, de la 58.5% în 2010, la 51.3%, în 2011, potrivit unei analize făcute de compania Experian Hitwise, citată de mediaweek.co.uk
Aceast lucru nu înseamnă că Facebook pierde utilizatori, ci că piaţa are din ce în ce mai mulţi jucători care câştigă teren.
De exemplu, în Marea Britanie, numărul vizitelor făcute de utilizatorii Facebook a rămas la 1.3 miliarde.
Între timp, platforma de video sharing YouTube, dezvoltată de Google a crescut de la 23.6%, în decembrie 2010, la 25%, în 2011.
„Facebook a avut parte de o creştere fenomenală şi a fost singură în cursă pentru o perioadă destul de lungă. Acum însă, dezvoltarea rapidă a platformelor sociale face ca YouTube sau Twitter să devină o ameninţare“, spune James Murrary, analist de piaţă la Experian Hitwise.