In 2001 incepeau in forta lucrarile la primul tronson de autostrada dinspre Bucuresti spre litoral, pana la Fundulea.
A fost, de altfel, anul in care statul a inceput sa dea o mai mare importanta constructiei de autostrazi, dupa ce, 10 ani, ministrii transporturilor si premierii din acea vreme au neglijat cu totul acest aspect. Traian Basescu, de exemplu, care a ocupat mai bine de 4 ani functia de ministru al Transporturilor, sub 5 premieri diferiti, nu a initiat constructia niciunui kilometru de autostrada, un tip de drum pe care il considera, oricum, inutil pentru Romania.
Prima autostrada construita in Romania, in anii '60, a fost Bucuresti - Pitesti, inainte de 1998 fiind finalizat si tronsonul Fetesti - Cernavoda, din ceea ce avea sa devina Autostrada Soarelui. Desi au existat, imediat dupa 1990, cateva tentative timide de constructie a tronsonului Bucuresti - Fundulea, lucrarile au fost sistate.
Desi, in ultimii 22 de ani, la carma Ministerului Transporturilor s-au perindat 11 ministri, unii cu cate doua sau chiar cinci mandate, doar patru dintre ei si-au legat numele de programul de constructie a autostrazilor, chiar daca simple proiecte pe hartie au anuntat mai multi. In prezent sunt functionali aproape 400 de kilometri de autostrada, de peste 3 ori mai putini comparativ cu Ungaria, de exemplu, tara cu o suprafata si o populatie sub 50% din cele ale Romaniei. Citeşte mai departe... In 2001 incepeau in forta lucrarile la primul tronson de autostrada dinspre Bucuresti spre litoral, pana la Fundulea.
A fost, de altfel, anul in care statul a inceput sa dea o mai mare importanta constructiei de autostrazi, dupa ce, 10 ani, ministrii transporturilor si premierii din acea vreme au neglijat cu totul acest aspect. Traian Basescu, de exemplu, care a ocupat mai bine de 4 ani functia de ministru al Transporturilor, sub 5 premieri d