Transformarea userilor in clienti, cresterea vanzarilor directe, prin propagarea mesajelor postate pe Facebook, atragerea utilizatorilor retelei pe site-urile de brand sau preluarea mesajelor pe bloguri si alte retele reprezinta cateva dintre formele prin care companiile castiga bani de pe urma fanilor.
Avantajele nu par a fi insa exploatate de companiile romanesti. Si asta pentru ca in tara noastra, numarul companiilor prezente pe aceasta retea de socializare este de sub 5%.
Ionut Oprea, managerul agentiei Standout, ne-a explicat ca respectivele companiile isi pot valorifica fanii de pe Facebook in mai multe moduri.
Astfel, acestia pot fi adusi pe propriul website, unde “pot fi transforma in clienti sau abonati”. De asemenea, ei pot fi implicati in activitati care sa raspandeasca mai departe mesajele companiei.
Totodata, utilizatorii ar putea fi transformati direct in clienti pe Facebook, prin aplicatii care faciliteaza comertul pe aceasta platforma.
“Fanii sunt importanti, dar ei reprezinta doar un prim pas. Pentru ca mesajele tale trebuie sa ajunga la cat mai multi dintre ei, trebuie ca ele sa genereze cat mai multe interactiuni. Si pentru a vedea ce functioneaza, si ce faci mai bine sau mai rau decat concurenta ta, ai nevoie de un instrument de analiza a performantei pe Facebook”, a precizat Ionut Oprea.
De asemenea, managerul Standout apreciaza ca Like-urile sunt doar un punct de plecare in monetizarea sau justificarea unei prezente pe Facebook. Si asta deoarece, pe langa utilizarea Facebook si a spatiului achizitionat aici, mesajele pot fi raspandite si pe canalele sociale, bloguri sau retele.
“Asta se traduce in bani prin obtinerea unor rezultate mai bune in campanie, cu acelasi buget. Alternativ, poti transforma Like-urile in bani, prin vanzari direct pe Facebook”, a explicat Oprea.