Tot mai mulţi dintre cei care au cumpărat măcar o dată revin în magazinele virtuale
Românii cumpără tot mai multe produse, de la bilete de avion până la flori şi jucării
2011 a fost marcat de promoţii, 2012 va fi influenţat de intrarea noilor jucători
Românii au dat de gustul cumpărăturilor online, iar 2011 a fost primul an în care s-a constatat o tendinţă de revenire a clienţilor magazinelor virtuale, a celor care au încercat măcar o dată senzaţia shoppingului pe Internet.
De asemenea, pe fondul acestei tendinţe, gama produselor vizate de internauţii români s-a extins tot mai mult şi, totodată, a crescut şi valoarea medie a coşului de cumpărături. Anul trecut românii au plătit online 160 de milioane de euro, pentru bilete de avion, produse software, echipamente IT şi chiar flori sau jucării, potrivit datelor furnizate de ePayment, cel mai mare procesator de plăţi online din România, şi Romcard, cel mai mare procesator de plăţi cu card bancar.
Spre deosebire de alţi ani, când doar anumite domenii înregistrau evoluţii spectaculoase, în 2011 creşterea s-a manifestat în aproape toate domeniile. "Dacă până de curând asistam la creşteri de 20-30-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achiziţiile online devin o obişnuinţă", a declarat, într-un comunicat, Marin Mitroi, director general Romcard.
Astfel, în 2011, din punct de vedere valoric s-au înregistrat creşteri mari la flori cu 29,62%, la jucării de circa 23,38%, la cadouri de 21,26% şi produse IT un avans de 32%. Totodată, Internetul se dovedeşte un canal foarte potrivit pentru organizaţiile non-profit, donaţiile online înregistrând o creştere de aproape 26% în 2011 faţă de