Un magazin newyorkez a fost somat de un oficial din Manhattan să înceteze să mai vândă cercei în formă de svastică.
Directorul magazinului susţine că este vorba despre un vechi simbol religios indian şi nu reprezintă emblema regimului nazist, transmite Mediafax.
Scott Stringer, “preşedintele” cartierului Manhattan, afirmă pe site-ul său de Internet că svastica nu poate fi “o afacere în domeniul modei”. “Este vorba despre simbolul cel mai detestabil al culturii noastre şi o insultă la adresă oricărei persoane civilizate”, scrie el.
Directorul magazinului Bejeweled, situat în Brooklyn, i-a replicat, într-o intevenţie la postul de televiziune Fox News, că cerceii respectivi, al căror preţ este de 5,99 dolari, sunt vânduţi ca simbol al vechilor credinţe religioase orientale.
“Acesta nu este un simbol nazist“, a comentat pentru Fox News directorul magazinului, Young Kim. “Nu văd unde este problema. Cerceii mei provin din India şi reprezintă un simbol budhist”, a subliniat el. Însă Scott Stringer a apreciat că răspunsul comerciantului denotă “o lipsă acută de judecată, (fiind un lucru) şocant la adresa sensibilităţii newyorkezilor” şi insistând ca cerceii “să fie retraşi din vânzare imediat”.
Svastica a fost utilizată în India timp de mai multe secole, cu mult înainte ca naziştii să şi-o însuşească, golind-o de semnificaţia sa religioasă, pentru a o transforma în emblema regimului lor. De asemenea, simbolul era întâlnit în antichitate şi in evul mediu pe teritoriul Europei, inclusiv pe cel al României.
Un magazin newyorkez a fost somat de un oficial din Manhattan să înceteze să mai vândă cercei în formă de svastică.
Directorul magazinului susţine că este vorba despre un vechi simbol religios indian şi nu reprezintă emblema regimului nazist, transmite Mediafax.
Scott Stringer, “preşedintele” cartierului Manhattan, afirmă pe site-