Din ce in ce mai multe entitati juridice pe Facebook, campanii “cu duiumul”, unele vizibile, altele mai putin, mii de like-uri si de competitii cu premii – viitorul suna bine, nu? Insa cate dintre acestea se incadreaza in regulile Facebook? Ce campanii incalca, uneori flagrant, regulamentul impus de cea mai mare retea din lume? Ce risca firmele care ignora regulile Facebook?
Wall-Street.ro a parcurs, pentru dumneavoastra, cateva dintre guidline-urile celei mai mari retele sociale din lume in ceea ce priveste organizarea de promotii si concursuri si, desi unele dintre reguli sunt neschimbate inca de la finalul anului 2009, unele companii nu se supun lor, ignorandu-le sau pur si simplu necunoscandu-le.
Facebook nu interzice promotiile si concursurile insa gigantul american nu doreste sa se asocieze cu ele, in mod direct, prin actiuni nemijlocite pe retea. Pe plan global dar si in Romania exista multe concursuri la care poti participa daca dai “like” unei pagini, lasi un comentariu sau incarci o fotografie pe Facebook. Toate acestea sunt interzise, in anumite conditii, de reteaua sociala. Chiar si a spune participantilor ca pentru a intra intr-o competitie trebuie sa devina mai intai fan al paginii companiei este interzis, acest lucru putand duce, la modul teoretic, la dezactivarea contului companiei organizatoare. Practic, orice concurs gazduit exclusiv pe Facebook care nu este intermediat de o aplicatie poate fi inchis.
“Nu ai voie sa folosesti facilitatile sau functionalitatile Facebook pentru a intra intr-un concurs. De exemplu, actul de a da “Like” unei Pagini nu trebuie sa fie o actiune absolut necesara pentru ca cineva sa aiba dreptul de a intra intr-un concurs”; de asemenea “nu trebuie sa conditionezi intrarea intr-o campanie prin a da Like unui post pe un Wall, a comenta sau a incarca o imagine pe Wall” – sunt doua dintre regulile pe car