In ciuda faptului ca specialistii sustin, in continuare, ca taxa de poluare contravine legislatiei europene, aceasta va intra in vigoare pe 13 ianuarie, dupa ce Guvernul s-a grabit sa aprobe normele metodologice de aplicare a legii, cu toate ca acestea ar fi trebuit sa fie in dezbatere publica pana pe data de 19 ianuarie.
Taxa de poluare in formula care va intra in vigoare rezolva doar o parte din problemele ridicate in trecut de aceasta lege, potrivit avocatului Gheorghe Piperea, respectiv cea legata de discriminare, avand in vedere ca, acum, se va aplica la toate masinile, cu exceptia celor detinute de stat, de exemplu.
In plus, taxa va conduce la procese la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO), deoarece incalca dreptul constitutional la garantarea proprietatii, a explicat Piperea, intr-un interviu pentru Ziare.com.
Cat de legala este taxa de poluare in forma in care va intra in vigoare pe 13 ianuarie?
Autorii proiectului spun nu numai ca este legala din punctul de vedere al Uniunii Europene, dar ca s-a si ocupat cu colectiv de la Comisie, care a spus ca este OK. Din punctul meu de vedere, este doar asa, un fel de PR din partea Guvernului, pentru ca, in realitate, problema este rezolvata doar partial, cu discriminarea.
Aparent, se rezolva chestiunea care a fost ridicata de doua ori anul trecut, de Curtea de Justitie a Uniunii Europene si de Curtea de Casatie. In 14 noiembrie, Curtea de Casatie a spus si ea ca taxa este ilegala si ca trebuie restituita imediat.
Acum, taxa se aplica tuturor masinilor. Dar, taxa nu se restitutie doar in proportie de 25 la suta si, in plus, nu se restituie in situatia in care figurezi in evidenta Fiscului cu alte datorii. E practic imposibil sa nu ai niste datorii la Fisc, in consecinta, cei care sperau ca vor lua niste banuti, trebuie sa se gandeasca de dou