Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au descoperit că pe 55 la sută dintre site-urile verificate nu sunt afişate costurile incluse în DAE
Acţiunea face parte dintr-un amplu proiect coordonat de Comisia Europeană
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a desfăşurat o acţiune de verificare a 20 de website-uri ale instituţiilor financiare, selectate de Autoritate, care oferă credite sau îşi prezintă ofertele online şi a decis continuarea investigaţiilor în cazul a 11 dintre acestea. Potrivit unui comunicat remis ieri presei, pe aceste site-uri au fost identificate nereguli precum neafişarea unui exemplu reprezentativ sau afişarea unuia sumar, neprecizarea costurilor incluse în DAE şi nu se menţionează valoarea totală plătibilă de consumator (credite). "Conform procedurii de desfăşurare a Sweep Internet 2011, în a II-a etapă a proiectului se vor întreprinde acţiunile care se impun pentru corectarea neregulilor constatate", a informat ieri ANPC, precizând că verificările fac parte dintr-un amplu proiect coordonat de Comisia Europeană prin DG SANCO, denumit Internet Sweep.
Comisia Europeană a derulat investigaţii simultane în 29 de state membre ale Reţelei de Cooperare în Domeniul Protecţiei Consumatorilor - CPC (statele membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia şi Islanda). La nivel european au fost verificate în total 562 de website-uri aparţinând unor instituţii financiare sau intermediari de credite.
Conform procedurii de desfăşurare a acţiunii comune, în prima etapă s-a realizat o verificare succintă a website-urilor, care a urmărit verificarea informaţiilor privind identitatea şi adresa geografică a comerciantului; verificarea publicităţii la creditul de consum; verificarea informaţiilor privind caracteristicile principale ale creditului oferit; verificarea informaţiilor privind costul total al creditului, in